piątek, 12 września 2014

Joga - Droga Zdrowia i Długowieczności

Joga - droga zdrowia, szczęśliwości i długowieczności 


Starożytna Joga doskonale wpisuje się w jogiczne tradycje kultywowania dobrego zdrowia, szczęśliwości i długowieczności. Miliony ludzi marzy o długowieczności, o długim życiu, a przecież jest wiele rozmaitych przyczynków, aby móc maksymalnie zdrowo i długo żyć na tej Ziemi, a wiele z nich powtarzają Mędrcy i Prorocy od tysięcy lat, a i uznają i przypominają uczciwi naukowcy w każdej epoce. Odżywianie, emocjonalny spokój i respektowanie kilku odwiecznych Praw Natury daje obraz elementarnych podstaw długiego i zdrowego życia. Można rozpamiętywać starożytne długowieczne społeczności i brać ich styl życia za wzór do naśladowania, chociaż i dzisiaj nie brakuje ludzi i społeczności długowiecznych. Zorientowanie odżywiania na pokarm roślinny, jarski z okresowymi postami, odpoczynkami od jedzenia, picie zdrowej, czystej źródlanej wody, spanie w nocy, a czuwanie w dzień, jedzenie z umiarem bez przejadania się, dużo ruchu na świeżym powietrzu wśród przyrody, emocjonalne wyciszenie, unikanie zmartwień, szoków i stresów - to wszystko są niezmienne dobre rady dla ludzkości, aby żyć zdrowo i długo. 

Pranam-Asana - pozycja skupienia, energetyzacji i medytacji
Długość życia wzrasta wraz z poziomem wykształcenia, a ludzie, którzy ciągle się uczą i dokształcają, poznają i badają żyją przeciętnie nawet i 20 lat dłużej niźli ci, którzy nie wykazują chęci do uczenia, poznawania, badania i studiowania. Pogłębianie wiedzy i zrozumienia jest istotnym czynnikiem dla zdrowia i długowieczności, ludzie uczeni i uczący się generalnie też mniej chorują, o czym trzeba każdemu przypominać. Rozwiązywanie zagadek i łamigłówek, gromadzenie wiedzy sprzyja długiemu życiu i wykorzystaniu genu długości życia do maksimum, a ludzki organizm wedle mądrości starożytnych zaprogramowany jest na około 120 lat jako na średni, przeciętny wiek osiągalny przez całe społeczeństwo. Można powiedzieć, że zdrowy tryb życia obrazuje ilość stulatków w społeczeństwie ludzi. Uczcie się, o ludzie, i dokształcajcie, a im bardziej wszechstronna wasza wiedza, tym lepiej dla waszego zdrowia, życia i długowieczności!

Oprócz porad ewidentnych jak właściwe dla zdrowia odżywianie jarskie, roślinne oparte na zbożach i nasionach, owocach i warzywach czy orzechach musi człowiek unikać rzeczy, które krew i nieszczęście sprowadzają na jego głowę, a przecież rozmyślając o dobrym życiu pierwszych ludzi w rajskim Ogrodzie Wschodu, w Ogrodzie Eden bardzo łatwo nauczyć się zasad życia. Unikanie trucizn takich jak alkohol, które zdecydowanie niszczą i degenerują mózg uniemożliwiając uczenie i poznawanie oraz degenerując charakter i powodując choroby, człowiek zdecydowanie poprawia swoje zdrowie i wydłuża życie. Istniały kiedyś cywilizacje długowieczne, gdzie czas życia człowieka mierzono tysiącleciem, a był to Złoty Wiek ludzkości, niestety złe i niegodziwe życie, zjadanie ciał zabitych zwierząt, picie alkoholu, odmowa edukacji spowodowały upadek rasy długowiecznych ludzi i skrócenie czasu ich życia do około 120 lat, a często do 60 i 70 lat zaledwie! 


Wszystkie systemy naturalnej, ludowej medycyny – czy to chińskiej, indyjskiej, słowiańskiej czy indiańskiej, wszędzie na świecie nawiązują do możliwości przedłużenia życia i uczynienia go zdrowym, acz musi człowiek poddać się pewnej dyscyplinie jak chociażby regularnym, zwykle kilkudniowym postom dla oczyszczenia organizmu. Zarówno ludzie, którzy nie jedzą przez jedną dobę w tygodniu jak i ludzie poszczący przez 3 dni w miesiącu unikają wielu chorób i stają się odporniejsi psychicznie i fizycznie. Post w cudowny sposób potrafi wyleczyć z wielu bardzo ciężkich dolegliwości i schorzeń, a wielcy Mędrcy często demonstrowali jak przejść długie posty dla uzdrowienia i wyzwolenia z nawyków, nałogów i słabości. Post wzmaga wolę życia i siłę przeżycia, chociaż dzieciom do 12 roku życia nie pozwala się zwykle pościć dłużej niż tyle dni, ile lat żyją na tej ziemi z uwagi na ich rozwój i wzrost. Post niemowlaka to post jednodniowy – dostępny i polecany bardzo dla zdrowia i szczęścia każdego człowieka!

Symbolika Drzewa Życia w Pismach Świętych wskazuje, że człowiek w pewnych warunkach mógłby żyć wiecznie (długowiecznie) w Raju na Ziemi, jednak musisz człowiecze rozważyć, w jakim środowisku żyli twoi praojcowie, gdzie mogli się cieszyć szczęściem i zdrowiem i mieli prawo do owoców z Drzewa Życia, aby nie umierać. Fakt, że osoby odżywiające się wyłącznie lub głównie owocami drzew należą do najzdrowszych i najbardziej długowiecznych powinien być dla ludzkości wskazówką! Inną wskazówką powinno być życie w Ogrodzie, pośród przyrody i natury, wśród dużej ilości zdrowych roślin i kwiatów! A przecież wiadomo jak wielką jest lecznicza moc ziół i jak wielce pożyteczną jest praca zielarzy w dziedzinie zdrowia i życia! Istnienie w łączności i harmonii z Prawami Przyrody, z zasadami Natury to obcowanie pierwszych ludzi w Rajskiej przestrzeni Ogrodu Eden na Wschodzie. Nic to dziwnego, że społeczności Wschodu należą do najbardziej długowiecznych, a roślinne diety zdrowia i długowieczności oraz ćwiczenia zdrowotne wśród Przyrody dobrze są znane w kulturze Orientu.

Hipokrates uczył, że podstawą dobrego zdrowia jest właściwe, roślinne odżywianie z dużą ilością owoców, okresowe posty, czysta i zdrowa woda z leczniczych źródeł, powstrzymanie od winopilstwa i wszelkich mocnych, alkoholowych trunków, częste spacery i ćwiczenia lub praca wśród Przyrody, praca w ogrodzie lub na polu. Każdy człowiek może łatwo zorganizować sobie właściwą, jarską dietę zdrowia i długowieczności i zadbać o dostateczną ilość ruchu, marszu lub lekkiego biegu oraz gimnastyki w lesie czy ogrodzie, o ile nie jest już całkiem za późno dla ratowania jego życia i zdrowia. Każdy człowiek może wyrzucić ze swego życia trujące zwyczaje alkoholizowania się, pijaństwa oraz starać się unikać trujących wyziewów - nikotynowych czy też samochodowych od rozlicznych spalin! Walka o baterie słoneczne i paliwo wodorowe, jaka trwa od stulecia powinna być udziałem każdego rozsądnego człowieka, który chce żyć długo i zdrowo na tej Ziemi, bo zmniejszenie ilości trujących i szkodliwych spalin benzynowych czy węglowych to dbanie o czystość powietrza dla twych płuc, ludzka istoto i nikt nie powinien tegoż lekceważyć.

Sztuka głębokiego oddychania bardzo popularna w całej Eurazji w dawniejszych czasach opiera się na pełnym oddychaniu świeżym powietrzem, regulowaniu i wstrzymywaniu oddechu, aby móc zwiększyć żywotność, przedłużyć i zachować życie. Człowiek nie może posłusznie akceptować wszelkich szkodliwości zachodniej cywilizacji śmierci, a dbałość o zdrowe, czyste odżywianie, wodę i powietrze należy do najistotniejszych kwestii. Unikaj człowieku chodzenia ulicami pełnymi trujących spalin, odrzucaj jedzenie mięsa, drobiu i ryb na rzecz owoców, zbóż, warzyw i orzechów. Przepędzaj nikotyniarzy - zabójców zdrowia i życia i precz przepędzaj samochodziarzy z ich rurami zionącymi benzynowymi truciznami. Silniki wodorowe są tańsze, zdrowsze i bezpieczniejsze, a para wodna jest ich bezpieczną „spaliną”! Zamiast elektrowni węglowych i ropnych, lepsze baterie słoneczne na dachach, wiatraki i elektrownie wodne, a każdy człowiek musi tegoż żądać i do tegoż zdążać, aby planetę przemienić w Raj zdrowia i długowieczności!

Weganie i witarianie żyją kilkanaście lat dłużej niźli mięsożercy; ludzie będący abstynentami, którzy dbają o trzeźwość także żyją znacznie dłużej! Większość, bo ponad 80% wypadków drogowych czy budowlanych spowodowana jest pijaństwem. Większość gwałtów i przestępstw popełniana jest pod wpływem alkoholu i narkotyków! Ileż wy ludzie moglibyście żyć dłużej i zdrowiej, gdybyście stosowali się do najprostszych reguł długiego i zdrowego życia. Pomagajcie sobie i wspierajcie się w swych zdrowych dążeniach, a będziecie, o ludzkości, zawsze Szczęśliwi! 

Każdy człowiek marzy o SzczęściuMiłości i Dobrobycie, a często do tego stopnia, że kiedy osiąga Miłość i zdaje się być Szczęśliwy, jego marzenia tym bardziej przybierają na sile i intensywności. Jest tak, dlatego, że w głębi każdej ludzkiej istoty, w Jaźni, w Duszy, zapisane jest dążenie do Wyższego Szczęścia i do Wyższej Miłości, i człowiek z tego powodu nie pozostaje zadowolony przez to, co czynić go w zasadzie powinno zadowolonym na planie materialnym. Często widać to w życiorysach ludzi Sukcesu i Dobrobytu, którzy zdawałoby się, że zdobyli już wszystko i mogą mieć co tylko zechcą, ale jednak nie mogą za żadną cenę nabyć Wyższej Rzeczywistości, za jaką w głębi tęskni każda Dusza. I wtedy nagle rozdaje swój miliardowy majątek na Szpital dla Ubogich, a sam udaje się na kontemplacje chociażby i do buszu, na drugi koniec świata! Widzieliśmy już wiele pokoleń, które nie osiągnęły satysfakcji dobrymi rezultatami na materialnym poziomie bytu, chociaż wszyscy wskazywali ich, jako ludzi Sukcesu i spełnienia Miłości, co mogłoby dawać obraz Szczęścia. Ludzie jednak z nagła zwracali się ku metafizycznej, wewnętrznej rzeczywistości, aby z roli przysłowiowego Króla wcielić się nagle w Żebraka, który w łachmanach zwiedzał świat szukając innych, głębokich Wartości. Życie samo w sobie jest Wartością, a odkrywanie Celu swojego istnienia, jest niejako życiowym powołaniem, do którego ludzie zostają wezwani o nieznanej godzinie i w nieznanym dniu, bo nie wiadomo o jakiej godzinie Pan Dusz wezwie człowieka do siebie i skieruje ku jego Przeznaczeniu, aby spełnił siebie.

Każdy człowiek, nawet najbardziej zatwardziały ateista miewa chwile, w których zwraca się ku Wyższej Istocie, ku Bogu i poszukuje czegoś Wzniosłego poza, czy ponad tym światem. A około 90% ludzi tej Ziemi uważa się za wierzących, chociaż może nie należeć nawet do jakiejkolwiek Religii. Jednakże Religia jest przyrodzona całej historii ludzkości, a powstające w każdym wieku nowe systemy i ruchy religijne pokazują na odradzanie się potrzeb wewnętrznych, religijnych człowieka, niezależnie od czasu i okoliczności życia. Religijność jest przymiotem Jaźni, Duszy, Rozumu i Serca i objawia się w snach, doświadczeniach wyższej Rzeczywistości, czy też w poszukiwaniu Dobra, w refleksjach nad Sensem Życia i tajemnicą Śmierci. Człowiek miewa chwile manifestacji potrzeb i pragnień metafizycznych, a jest to naturalna potrzeba Religii, Piękna i Sztuki Ducha.

W poszukiwaniu Szczęścia i Miłości (Ananda i Preman) ludzie potrafią zrobić wszystko i zdolni są do niesamowitych i szalonych poświęceń, a wszyscy religijni męczennicy są właśnie autentycznymi przykładami tego, jak wielka jest wewnętrzna potrzeba spełnienia subtelnych dążeń płynących z  wnętrza człowieka. Człowiek ma prawo do pełni Szczęścia i może budować oraz osiągać Szczęście, chociaż w swym dążeniu powinien starać się nie wyrządzać innym krzywdy ani szkody! Zasada istnienia świata mówi bowiem ludziom, że to, co człowiek sieje, to i żąć będzie, co czyni innym, to wróci do niego i jest to podświadome prawo, prawo odpłaty i zwrotu. Nie osiągaj kosztem innych, ale buduj z pożytkiem dla innych. Złe wychowanie, to wychowanie w duchu rywalizacji, pokonywania i niszczenia innych. Budujemy Dobrobyt i Szczęśliwe Życie dla wspólnego Dobra, gdyż ludzie są dziećmi tegoż samego Stwórcy – Kreacji. Ach, gdybyż ludzie wiedzieli, ile jest szkody w duchu rywalizacji i współzawodnictwa. Ileż krzywdy spotyka innych, jeśli zbyt wielką potęgę jakiś człowiek rozwija krzywdząc, niszcząc i eliminując innych. Wszak Prawo Odwieczne zezwala tylko na to, aby chronić się i obronić przed cudzą agresją, i tylko z takiego powodu możemy poświęcić cudze Dobro, jakim jest Życie.

Szukajcie Szczęścia ludzie, ale dbajcie o to, aby i innym było z Wami i dzięki Wam Dobrze. Szukajcie Miłości, ale i dawajcie innym Miłość, aby do Was obficie wracała każdego dnia. Bywacie nieszczęśliwi i nie dziwcie się, jeśli innych nie uczyniliście Kochanymi i Szczęśliwymi. To, co czynimy dla Dobra innych, dla Dobra Wspólnoty, dla Dobra Społeczeństwa, wróci do nas jako Dobro, o ile oczywiście było rzeczywistym Dobrem dla społeczności. Męczennicy religijni przez tysiąclecia torowali Drogę Postępu pieczętując podniesienie ludzi na wyższy poziom własną krwią, a podobnie i Męczennicy Nauk, Medycyny czy Techniki. Znamy ich bardzo wielu, a ich imiona są sławne i zapisane w Niebiosach, bo Stwórca – Kreacja pragnie nade wszystko udoskonalenia i polepszenia ludzkiego bytu i ludzkiej woli. Każdy ma prawo do Zdrowia, Dobrobytu, Miłości, każdy ma prawo do Szczęścia.

Jeśli chociaż jedno dziecko jest nieszczęśliwe, bo płacze z głodu, to znaczy, że władze tego świata nie są w rękach Boga i Religii Boga, bo prawdziwa Religia Boga dba o to, aby każdy człowiek był Szczęśliwym, i aby ludziom działo się Dobrze. Nauka Duchowa pomaga polepszyć życie i ulepszyć ludzką istotę, aby mogła odnaleźć zagubiony przez ludzi Klejnot Szczęścia, magiczny i cudowny Biały Kamyk, alchemiczny Eliksir Szczęścia, acz nie jest to żadna materialna mikstura. Rzecz jest w uwrażliwieniu swego czucia, słyszenia i widzenia, aby móc odkrywać to, co zasłonięte jest przed oczami śmiertelników.

Jeśli chcecie o ludzie być bardziej Szczęśliwi, starajcie się najpierw cieszyć i radować tym, co macie, i cieszyć tymi, z którymi przebywacie i tworzyć związki, w których jest więcej radości i zabawy. Bawcie się, o ludzie, życiem tak, aby każda chwila, nawet trudna, dawała dużo satysfakcji. To życie niech stanie się zabawą duszy żyjącej w ciele na Ziemi, bo w istocie jesteś Wyższą Jaźnią, Boską Duszą, wspaniałą i cudowną istotą, o jakże Drogocenną w oczach Boga, Stwórcy – Kreacji! I nie poddawaj się trudom, cierpieniom i słabościom, a szukaj wewnętrznej, z głębi Serca płynącej radości, chociaż wiemy, że w wielu sytuacjach ludzkiego życia nie jest to wcale takie łatwe. Jeśli jednak mocno spróbujesz, na pewno znacznie zwiększysz swój ogólny Dobrostan!

Człowiek może uczynić setki i tysiące zmian w sobie i w swoim życiu, aby uczynić swoje życie bardziej Dobrym, Zdrowym, Radosnym, Szczęśliwym, a także Bogatszym i Obfitszym we wszystko, czego chce i potrzebuje, ale musi uważać, by jak najmniej krzywdy i cierpienia zadawać innym i nikogo nie dręczyć, a szczególnie, aby nikogo nie rujnować w żaden sposób, chociaż przed napastliwością innych i szkodzeniem ze strony innych, każdy musi się chronić i bronić. Bóg dał ludziom prostą Zasadę Istnienia, a z niej wynika nawet Dziesięć Praw, dzięki którym uczymy się funkcjonowania i postępowania. Zasady te są naturalnie wpisane w nasze Sumienie, mówiąc inaczej na tablicy Jaźni, Duszy, o której mówi się, że mieszka w środku Piersi, w Sercu. Kto uchwyci zasadę Istnienia, Prawo Porządku czy Nutę Harmonii, jak zwie się często Odwieczną Zasadę Prabytu, ten zawsze wie, zna i umie tak działać i postępować, aby było DOBRZE!

Taniec przynosi Duchowe Szczęście i dlatego cała prawdziwa kultura duchowa i religijna używa metod praktyki polegających na kultywowaniu duchowego tańczenia, w czym szczególnie celują mistycy sufickiej tariqa (ścieżki) oraz uczniowie tantry indyjskiej. Mistrz tantry i jogi, Śiwa Mahādewa jest szeroko znany dla miliardów ludzi jako twórca 108 sposobów tańczenia, gdyż różne formy duchowego Tańczenia mogą wyrażać różne duchowe ideały. Istnieją bardzo precyzyjne formy tańczenia, wykonywane na Dalekim Wschodzie przez dobrze wykształcone tancerki lub tancerzy, ale przyjęło się sporo form duchowego tańca wykonywanych w kręgach w kilku lub kilkudziesięcio-osobowych grupach duchowego tańczenia, praktykowanego całkiem ekumenicznie przez ludzi różnych wiar i kultur dla wzajemnego poznania i zbliżenia ludzi oraz dla pogłębienia swej duchowej praktyki, doświadczenia poprzez taką artystyczną i ekspresyjną formę duchowej praktyki. Tańczenie przynosi Duchowe Szczęście, zbliża, łączy i jednoczy ludzi, a praktykowane jest zarówno przez japońskich śintoistów w ich świątyniach, jak i popularnie w kulturze indyjskiej jako Taniec Mahādewa (Archanioła), czy w kulturze islamu przez rozmaite grupy Sūfī. Warto ludziom pamiętać, iż pierwotna, ewangeliczna wspólnota Uczniów Jezusa, Apostołów praktykowała 10 wersetów popularnej Modlitwy Pańskiej jako dziesięcioczęściową formę taneczną, razem śpiewaną i tańczoną przez całe duchowe zgromadzenie w czasie czy raczej jako Nabożeństwo, Wielbienie Boga (JHWH), oczywiście w języku aramejskim! Taniec jako duchowa praktyka znany jest też na półkuli zachodniej, w obu amerykach jako Taniec indiańskich szamanów, a przecież tańczyli i Celtowie i Hellenowie i rzymianie, tańczyli Słowianie, a Taniec był formą duchowo-artystycznej ekspresji, praktyki wielbienia i kontemplacji. Tantryczny Kirtan rodem z Indii i Tybetu oraz Persji zawiera duchową muzykę, ruch taneczny z gestami (mudrami) oraz wspólne śpiewania duchowych pieśni, które ludzie uduchowieni uczą się tańczyć, czyli znane bhadźany!

Naukowe badania współczesnej nauki nad ludźmi i grupami stosującymi Tańczenie jako formę stałej, regularnej praktyki pokazują, że Taniec dobry jest dla uwolnienia od napięć i stresów oraz przetransformowania negatywnych uczuć i uwolnienia od agresji. Coraz powszechniej nadchodząca nowa kultura duchowa wprowadza duchowe Tańczenie z motywami religijnymi i psychologicznymi z różnych kultur duchowych jako dobrą formę terapii dla trudnej młodzieży, więźniów, chorych psychicznie i innych grup wysokiego ryzyka. Dzięki duchowej praktyce, jaką jest grupowy Taniec, połączony ze wspólnym śpiewaniem i muzykowaniem zwiększa się znacznie uleczalność wszelkich psychoz, depresji, zaburzeń funkcjonowania, a nade wszystko poprawia się kontakt z bliskimi i otoczeniem, bo Taniec sprzyja wyjściu z dołków, osamotnień czy izolacji. Dzięki wspólnemu śpiewaniu i tańczeniu oraz muzykowaniu charaktery zawsze zmieniają się na lepsze, a agresywne impulsy zanikają, co jest bardzo dobre dla nastolatków, jako duchowo-odlotowa kultura sakralna o uniwersalnym charakterze.

Śiwa Mahādewa Król Tańca, Muzyki i Śpiewu zwany jest imieniem Sabhāpati, Władca Soboty albo Mistrz Zgromadzenia, gdyż sobotnie popołudnia i wieczory w całej kulturze euroazjatyckiej od wielu tysiącleci poświęcone były wspólnym spotkaniom, zgromadzeniom i kongregacjom poświęconym muzyce, grupowym śpiewom oraz duchowym tańcom pełnym ekspresji uczuć, relaksacji i dobrej mistyczno-duchowej zabawie. Popularyzowanie trzeźwej i zdrowej duchowej zabawy w postaci Tańczenia ze Śpiewem i Muzyką jest podstawą odrodzenia ludzkości, podstawą dla zbudowania Nowej Epoki. Wszystkie nurty nowej, odrodzonej duchowości zawierają formy wspólnotowego, grupowego tańczenia, a 108 klasycznych form Tańca Śiwa (Śiwa Dance) są niewątpliwie uniwersalną, metodyczną podstawą, na której opiera się i taniec suficki, i taniec śintoistyczny czy też wszelkie rodzaje tańca szamańskiego w całej Euro-Azji, bo Europa i Azja to właściwie jest jeden superkontynent i kolebka ludzkości. Powiada się, że Śiwa, Król Tańca, kultywuje Duchowe Tańczenie każdego wieczoru, po zmierzchu, ażeby wszystkie istoty tej planety uwolnić z niewoli cierpienia i przenieść w stan niebiańskiej Szczęśliwości, Zadowolenia i Błogostanu. Damaru, bębenek w kształcie klepsydry to atrybut Mistrza duchowego tańczenia, na którym wybijany jest rytm tańca. Dziewięć podstawowych form tanecznych opisanych jest w powszechnie dostępnych indoeuropejskich księgach Śiwa Natarādźa, Króla Tańca i Tancerzy, a imię Natarādźa używane jest powszechnie jako aspekt Mistrza Śiwa przez tańczących tantryków, joginów, śaktów.

Sabhāt to inaczej indyjska nazwa Soboty, Szabatu, ponadkulturowego dnia zabaw taneczno-muzycznych, intuicyjnie pożądanych przez całkiem zwykłych ludzi, którzy organizują taneczne wieczorki, zabawy i imprezy, nawet koncerty ze wspólnym śpiewem i tańcem właśnie w Soboty. Słowo Sabhāt pochodzi z Sanskrytu, łaciny kultury indoeuropejskiej, dobrze znanej też w kulturze helleńskiej, celtyckiej czy słowiańskiej, a znaczy Zgromadzenie Dusz albo Wspólnota Jaźni lub Duchowy Odpoczynek, gdyż Ātma(n) to Dusza, Jaźń, Duch, czyli Wewnętrzny Człowiek. Tantryczna idea połączenia Śiwa i Śakti, a jest to Bóstwo i Bogini, oddawana jest w duchowych formach Tańca Mędrców z Himalajów i jest szczególnie polecaną formą duchowej uwznioślającej rozrywki dla par, małżeństw, rodzin i kochanków, gdyż wiele tanecznych form odgrywa miłosne sceny i ukazuje formy uczuciowej, prawidłowej ekspresji. Powiada się, że Tańczenie w rytm wzniosłego śpiewu czy muzyki działa uzdrawiająco i egzorcyzmująco na wszelkie złe siły i energie, a przecież i jeden z najlepszych poetów Polski powiada: „Gdzie słyszysz śpiew, tam wchodź, tam dobre serca mają, źli ludzi ci, ach wierzaj mi, ci nigdy nie śpiewają!” Śpiewanie, muzyka i duchowe Tańczenie zmniejsza i usuwa zło na wielu różnych poziomach, ale nie brakuje jeszcze w świecie ludzi dobrych, którzy uczestniczą w tej formie rozrywki i edukacji o boskim, wzniosłym charakterze, rozrywki, której ludzie źli unikają i boją się jak ognia, albowiem oczyszcza i naprawia ich spaczone charaktery!

Tańczenie jest praktyką duchową wymaganą w Indii od każdego Samnjasina, a wielu wzniosłych Joginów, Tantryków to wspaniali liderzy tworzący duchową muzykę, komponujący pieśni budujące i podnoszące ludzi na duchu oraz organizujący dla społeczności duchową rozrywkę regularnie! Nadchodząca wielkimi krokami uniwersalna religia ludzkości będzie opierać się na uduchawiającej kulturze grupowego tańca, śpiewania i muzykowania. Wołamy do duchowych liderów nowych wspólnot religijnych, ezoterycznych, uzdrowicielskich i artystycznych, aby zrobili jak najwięcej dla tworzenia i promowania duchowej kultury, tańczącej i śpiewającej na zasadach harmonii wysubtelnienia i uwznioślenia, a tony konsonansowe, łagodność i płynność ruchu tańca na pewno bardzo w tym pomogą, podobnie jak głębia głosu.

Apasmāra to rodzaj złej siły, energii czy istoty, rodzaj demona, który prowadzi do ignorancji i ogłupienia, utraty rozumu, braku równowagi i harmonii, egoizmu, osamotnienia i odizolowania. Śiwa Tańczący to symbol i siła duchowego zwycięstwa nad egoistycznymi obłąkaniami, głupotą dyskordiańskiego, kłótliwego, nieharmonijnego sposobu życia ludzi popadłych w zaburzeniach umysłu, społeczne patologie czy samoniszczące nawyki. Tańczenie jest doskonałą terapią dla ludzi zanurzonych w złudzeniach o ksobnym, autystycznym i samotnościowym charakterze. Pozwalaj Królowi Tańca, Natarādźa Śiwa zwyciężać nad wszelkimi demonami apasmārycznymi, które zatruwają życie i umysły ludzi. Śiwa Tańcz, Śakti Tańcz, aż iluzja (Māra) pójdzie precz – oto zawołanie, wezwanie Boga do każdego mężczyzny i do każdej kobiety!

Śiwa (Shiva, Śiva) to imię dobrze znane w całej Azji i Europie, imię uwielbiane przez wszystkie narody słowiańskie, helleńskie, semickie, rzymskie, germańskie, gdyż Śiwa to Mistrz Archanioł (Mahādewa) wszelkiej nauki, sztuki, religii, magii, słowem każdej formy kulturowej ekspresjii. Kto zwalcza harmonijną sztukę, muzykę czy taniec, rzeźbę czy malarstwo, kto zwalcza naukową, prawdziwą wiedzę w jakiejkolwiek dziedzinie, ten jest wcielonym złem (czortem) zwalczającym niebiosa, boskość i prawdę! Śiwa jest uniwersalnym patronem 9 planetarnych Muz, Bogiń nauki, sztuki, religii, magii we wszystkich tradycyjnie uznanych postaciach, ze szczególnym uwzględnieniem naturalnej, odlotowo-ekstatycznej kultury duchowej opartej na zdrowych podstawach i kształcącej zabawie. Demon iluzji ogarniający ludzi i izolujący ich od wspólnoty w egoizm i autyzm, Apasmāra, zostaje pokonany przez Mahādewa, Archanioła Tańca, Naţarādźa, który też jest twórcą form tańca dobrze znanych duchowym Wojownikom Kung-fu czy Karate jako Kata, płynne, taneczne formy boskiej sztuki walki (Kālarpayāt). Agama Tantra opisuje dokładnie 9 podstawowych form sakralnego, duchowego Tańca, włącznie z 27 gestami (mudra, raqs) jakich się używa dla ekspresji i metamorfozy wewnętrznej istoty, a każdemu wielbicielowi Boga, Tańczenie jest najbliższą formą praktyki, rozrywki i zabawy! Kultura semicko- chrześcijańska uznaje tę formę pracy nad sobą jako kult Archanioła Michaela (Michała) podobnie Wojownika i Tancerza. Niech Król Soboty wiedzie Cię na Zgromadzenie Tańca! 

Wartości ludzkie, człowieczeństwo, u swoich podstaw streszczają się w czterech Cnotach, będących jednocześnie zasadami postępowania. Mistycznie odnoszą się one do czterech płatków Lotosu Korzeniowego Zbiornika u samego dołu tułowia, który związany jest z łonem, rozmnażaniem, zapachami czy feromonami oraz z żywiołem ziemi, gruntu.  Podstawą wychowania ludzkości jest wzajemna sympatia i życzliwość, przyjaźń. Duch przyjaźni zawsze był uważany za podstawy duchowego braterstwa ludzkości. Ta pierwsza, kardynalna cnota człowieczeństwa, podstawowa wartość moralna dla całej ludzkości zwana jest w języku Niebian jako Maitri. Słowo to ma kilka znaczeń, ale przyjaźń, życzliwość i sympatia ukazują się jako znaczenie podstawowe, a wartość ta czy cnota winna być rozwijana najpierw ku dobrym i bliskim osobom, w kochającej się rodzinie, wśród grupy dobrych przyjaciół, czy też w autentycznej duchowej wspólnocie. Przyjaciele, życzliwe osoby zawsze mówią szczerze i otwarcie to, co myślą, czują i nigdy nie dokonują żadnych złośliwych rzeczy za plecami siostry czy brata w duchu. Maitri oznacza pomaganie, wzajemne pomaganie, jakiego udzielają sobie osoby żyjące w dobrym towarzystwie, braterskiej wspólnocie czy życzliwej rodzinie. Pan Budda Gautama wyrzucał ze wspólnoty duchowej bezpowrotnie każdego, kto nie umiał zachować przyjaźni, życzliwości i sympatii, każdego kto wymigiwał się od dobroczynności wobec przyjaciół w duchowej Drodze Życia. Niewątpliwie podstawą duchowego braterstwa ludzkości jest przyjaźń wobec ludzi dobrych, życzliwość wobec grona czy towarzystwa duchowego. Maitri nie okazuje się wrogom ani krzywdzicielom, dopóki nie okażą skruchy i nie zaprzestaną szkodliwej działalności, ale wobec tych, którzy są neutralni, a nie są szkodliwie złośliwi należy zawsze okazywać ducha życzliwości i przyjaźni. Sympatyzowanie z ludźmi dobrymi jest podstawą duchowości. 

Cztery Moralne Zasady: Maitri, Karuna, Mudita, Upeksza
Uzupełnieniem i rozwinięciem Maitri, które bywa też zwane braterskim miłowaniem jest druga Cnota, Karuńa, wartość przekładana jako współczucie, miłosierdzie, pomoc cierpiącym, którzy są w potrzebie. Karuńa to niesienie szczerego i ochotnego ratunku, pomocy ludziom chorym, cierpiącym, głodnym i bezdomnym, tym którzy popadli w ból i problemy. Karuńa nie jest tylko uczuciem współczucia jak mniemają czasem jednostki patologiczne, chore na lenistwo i znieczulicę społeczną, ale jest natychmiastowym i spontanicznym niesieniem pomocy potrzebującym, aby ulżyć ich cierpieniu. Miłosierdzie czy współczucie jest postawą życiową, która każe z wewnętrznej potrzeby nakarmić głodnego i przyodziać człowieka nagiego, nakarmić zimą głodne ptaszki czy przeciwstawić się dręczeniu zwierząt czy ludzi. Karuńa to czucie, wrażliwość na cudze cierpienie polegające na natychmiastowym niesieniu pomocy tam, gdzie jest ból, cierpienie, choroba czy tragedia. Nie ma boskiej cechy Karuńa, kto nie pomaga chorym, głodnym czy bezdomnym i można takiej osobie odmówić miana człowieka, bo jednej z ludzkich, człowieczych wartości w sobie nie posiada. Wartość ludzka wtedy jest w ludziach cnotą, kiedy spontanicznie ją wyrażają zawsze, gdy potrzeba, w rozsądny i rzeczowy sposób. Jeśli pijak jest głodny lepiej dać mu jedzenie, bo jeśli dostanie pieniądze to je przepije i dalej będzie głodny. Nie dość, że nie nakarmisz głodnego, to jeszcze popełnisz grzech i niegodziwość wspierania pijaństwa finansowo, co zawsze jest złe w oczach Boga. Lepiej paru głodnym zafundować obiad w barze, aby się na pewno najedli do syta. Karuńa nie jest wspieraniem cudzych złych nałogów i nawyków, ale terapia odwykowa jest już okazywaniem miłosierdzia i współczucia w chorobie bliźniego. Maitri i Karuńa to cechy ze sobą trochę powiązane, bo Karuńa to życzliwa z Maitri wynikła pomoc, wsparcie osobom będącym w cierpieniu, bólu i tragicznym położeniu. Można cechę Karuńa przetłumaczyć jako humanitaryzm! Ludzie uduchowieni zawsze będą promować wartości ludzkie w społeczeństwie, szczególnie wśród młodzieży, a swoim przykładem postępowania będą zachęcać innych do stosowania zasad prawdziwie ludzkiej etyki i moralności.

Trzecią cnotą czy wartością prawidłowego wychowania jest zdolność do cieszenia się i radość z życia, a szczególnie z sukcesów i osiągnięć innych ludzi. Mudita to zdolność cieszenia się z sukcesu tych, którym się powodzi, bo Mudita to lekarstwo przeciwko demonizmowi zawiści i zazdrości. Mudita to prosta i szczera radość, zadowolenie uduchowionej, czy raczej elementarnie uczłowieczonej osoby z sukcesów, awansów i zwycięstw innych bliźnich osób. Kiedy cieszysz się, że twój kolega z pracy otrzymuje awans i podwyżkę pensji, to znaczy, że okazujesz szczerze Mudita, a spontaniczność jest miarą szczerości! Radowanie z powodzeń, osiągnięć i sukcesów innych ludzi jest wartościową częścią każdego ludzkiego życia. Współczesna ludzkość powinna bardzo dbać o autentyczne rozwijanie wartości Mudita jako cechy człowieczeństwa. Wtedy zazdrość i zawiść znika z ludzkiego życia, a społeczeństwo tak wychowane będzie spontanicznie i szczerze żyć w zadowoleniu, radując i świętując osiągnięcia twórców. Złośliwa krytyka jest natychmiast eliminowana, gdy osoba dorastając do kolejnego stopnia człowieczeństwa, okazuje zwyczajną radość, zwyczajnie cieszy się z cudzego dzieła, wynalazku, osiągnięcia czy zysku albo sławy! Mudita to pozytywna i radosna fascynacja, szczerze okazywana ludziom sukcesu w jakiejkolwiek dziedzinie. Starożytni powiadają, że Mudita to radość z oglądania dzieł i sukcesów ludzi prawych i uczciwych.

Czwarta zasada człowieczeństwa, jaką posiada w swej głębi każda ludzka dusza i powinna ją wyzwolić, przejawiać to reagowanie na zło i niegodziwość. Czwarta wartość ludzka to Upeksza (Upeksha), a jest to autentyczna zimna obojętność, ostracyzm czy piętnowanie wszelkiego zła. Mówienie i ujawnianie wszelkiego zła, zbrodni czy niegodziwości, publiczne jego omawianie, z udziałem osoby niegodziwej to jest Upeksza. Nie jest dobrze tolerować i ukrywać osoby nieuczciwe, złe, skorumpowane, przestępcze czy złośliwe, ale każde zło należy oczyścić i usunąć spośród swego ludu. Upeksza to stoicki ostracyzm wobec zła i niegodziwców, najpierw się wyciszamy, a wtedy zło powstrzymujemy i ujawniamy. Upeksza wobec agresywnych zwierząt czy ludzi, wymaga wyciszenia się i reagowania z głębi wewnętrznego spokoju, bez lęku i trwogi wobec złej istoty, bo lęk jest tchórzowskim doradcą, zawsze złym. Z głębi spokoju ducha rodzi się odwaga do powstrzymania i pokonania zła. Kiedy widzisz jak bandyci napadają na ulicy i biją ofiarę, nie przechodź obojętnie, ale z całkowitą obojętnością wobec tego, kim jest zła osoba dla ciebie postaraj się przerwać i powstrzymać dziejące się zło. Upeksza oznacza, że jeśli ktoś za niegodziwość zostaje wykluczony z duchowej wspólnoty, to wszyscy stają się wobec niegodziwca obojętni, wyciszają wszelkie do tej osoby sympatie. Karający zło nie może być ani przyjaźnie, ani wrogo usposobiony do czyniciela zła, musi być neutralny, obojętny, całkowicie spokojny, a wtedy będzie wobec zła działać rozumnie, rozważnie i we właściwy sposób. Kultywowanie Maitri – miłowania wrogów wyrządzających krzywdę jest całkowicie amoralnym, szatańskim pomysłem, który jest przyczyną rozkrzewiania się chwastów zła na świecie. Przyjaźń ze złem, niegodziwym towarzystwem jest podstawową przyczyną duchowego i moralnego upadku. Nie okazuj sympatii złemu, a jedynie Upekszam, obojętność, neutralność i ostracyzm, tylko wtedy będzie szansa, że osoba zła ulegnie naprawieniu. Pozostawaj w spokoju ducha, aby mieć siłę i odwagę do pokonania zła bez niepotrzebnych emocji. Cztery cnoty stosowane razem, we właściwy sposób, stosowanie do okoliczności i potrzeby świadczą dopiero o osiągnięciu pełni człowieczeństwa, o rozwinięciu u osoby cech i wartości w pełni ludzkich.

Kwadrat, cztery płatki cech, Maitri, Karuńa, Mudita i Upeksza to korzeń energii, wartości ludzkich, podstawa wszelkiej etyki i moralności. A Upeksza jako zdolność powstrzymywania i eliminowania zła jest prawdziwą koroną człowieczeństwa, czyniącą z ludzi prawdziwych bohaterów w bitwie światła przeciw ciemności. Te podstawy wedyjskiej filozofii i sztuki życia, podstawy jogi, mistyki i duchowości, podstawy prawości wspominają często starożytni mędrcy i mistrzowie tacy jak Śri Patanńdźiali Ryszi w traktacie Jogasutra (Księga Jogi) polecając jako uniwersalne wartości międzyludzkie. Śri Budda Gautama w oparciu o te cztery wartości zbudował całą buddyjską kulturę pełną życzliwości ku dobremu z jednej strony i pełną dzielnych wojowników, takich jak w klasztorze Shaolin, którzy ze stoickim spokojem odpierali skutecznie każdy atak zła. Na tych wartościach zbudowano wedyjską cywilizację Arjan i później hinduistyczną kulturę duchowo-religijną. Uczcie o ludzie tych podstawowych wartości ludzkich wszystkie dzieci i młodzież, uczcie je i słowem, ale przede wszystkim własnym przykładem, manifestując każdą z czterech duchowych właściwości ludzkich zawsze wtedy jak potrzeba. Tylko własnym przykładem wychowuje się przyszłe pokolenia. 

AUM! AUM! AUM! 


Odwiedź stronę Wiedzy Duchowej i Ezoterycznej na portalu społecznościowym Facebook: 


https://www.facebook.com/Hridaya.Wiedza.Ezoteryczna/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz