niedziela, 21 marca 2021

Praktyka Magii i Czarodziejstwa I

Praktyka Magii i Czarodziejstwa - I - Lekcje 1 do 11


(1) Mag, Magusz, Magah, od początku już jako kandydat/ka na Maga (Maginię) musi być człowiekiem wstrzemięźliwym, umiarkowanym, czystym, dobrotliwym, wyzbytym wszelkich przypadkowych pragnień, niezgłębialnym i niedostępnym dla wszelkiego rodzaju pochopnych decyzji, błędnych osądów oraz dla omyłek. Mag bez szemrania musi znosić wszelkiego rodzaju trudy i uciążliwości życia. Lenistwo i bezmyślność oraz pomyłki są wrogami Potęgi Woli. Gnuśny i ospały człowiek nigdy nie będzie Magiem ani nawet Czarodziejem. Magia jest bowiem nieustannym ćwiczeniem, treningiem. Kto chce dokonywać Wielkich Dzieł (Opus Magnum) musi się całkowicie opanować (siebie opanować), musi przezwyciężyć w sobie wszelkie zamiłowanie do rozrywek, do zaspokajania różnych swych chwilowych zachcianek i kaprysów, do długiego spania, musi stać się całkowicie niewrażliwym zarówno na sukcesy jak i na klęski, na pochwały jak i na reprymendy. Od starożytności, Maga, Czarodzieja, zawsze stawiano na nieco wyższej pozycji niźli Maginię, Czarodziejkę, a wszelkie zasady na jakich opiera się takie uznanie i atrybucja hierarchiczna opierają się na prawach Natury, Przyrody, sferze Nieba i Ziemi. 

Hogward - Herb Czterech Kierunków Magii i Czarodziejstwa - H

(2) Magowie, Czarodzieje, powinni unikać utraty stanu czujności i trzeźwości, zatem nie stosują  środków będących substancjami imaginacyjnymi, halucynogennymi, które dodatkowo osłabiają siłę Woli i powodują utratę władzy nad zmysłami, utratę zdolności nadzmysłowych, powodują upojenie lub oszołomienie oraz stany paranoi, obłąkania. Kto po umocnieniu Ducha (pierwiastek Duszy w głowie) i zabezpieczeniu go przed wszelkimi niebezpieczeństwami wynikającymi z halucynacji oraz strachu, pragnie poświęcić się praktycznej Magii, Czarodziejstwu, musi się najpierw poddać czterdziestodniowym oczyszczeniom i ekspiacjom. Liczba 40 jest liczbą świętą i już sama jej figura w cyfrach (perskich, arabskich) jest magiczna. Podobnie i liczba cztery, szczególnie zaś liczba czterdzieści i cztery, w zapisie rzymskim, w łacinie XLIIII starszy lub XLIV nowszy zapis. Liczba czterdzieści cztery (44) dzieli się przez dwadzieścia dwa (22) oraz dwa (2), a także przez jedenaście (11) oraz cztery (4). Liczba czterdzieści i cztery (44) pojawia się w Polsce w III części Dziadów, dramatu romantycznego Adama Mickiewicza, w scenie 5, zwanej „Widzeniem księdza Piotra”, gdzie wymieniona jest dwukrotnie. 

(3) Oczyszczenie Maga, Czarodzieja, polega na wyzbyciu się wszelkich brutalnych pożądań, na ograniczeniu się do pokarmów roślinnych, białej diety, bez ostrych czy zbyt ostrych przypraw, na powstrzymaniu się od picia mocnych napojów (trunków wyskokowych) oraz na dokładnie uregulowanym trybie życia, zwłaszcza zaś na regularnym czasie nocnego snu. Mag/ini, Czarodziej/ka, musi zwracać pilną uwagę na zewnętrzną czystość, a nawet najbiedniejszy może przecież korzystać z wody w studni czy rzece. Niezwykle starannie należy oczyszczać odzież, meble i naczynia, które będą używane do celów magicznych. Każda nieczystość oznacza niedbalstwo, a to jest dla Maga, Czarodzieja, wprost zabójcze. Magowi nie wolno z nikim rozmawiać na temat Dzieła (Opus), którego się podejmuje. Tajemnica jest tutaj niezbędnym i koniecznym warunkiem dla pomyślnej realizacji wszelkich magicznych operacji. Od początku Mag/ini musi zachować niezwykłą ostrożność w stosunkach, relacjach i kontaktach, z innymi ludźmi. Szczególnie należy dbać o zachowanie czystości  i wysokiej jakości w relacjach i wszelkich kontaktach seksualnych, tak aby życie płciowe nie stało się marnotrawieniem sił i energii na przypadkowe kontakty z destrukcyjnymi oraz dewiacyjnymi osobami. 

(4) Kiedy Magowie lub Czarodzieje przechodzą nocą lub o zmierzchu czy świcie przez skrzyżowanie Trzech Dróg, trzy linie ścieżek, wznoszą trzykrotny głośny okrzyk, wezwanie, ku czci Potrójnej Bogini: Hekate! Hekate! Hekate! Podobnież, kiedy spotkają połączenie Trzech Rzek lub Trzech Strumieni. Oczywiście, z zachowaniem Tajemnicy, jeśli są tam obecni profani, niewtajemniczeni, wezwanie jest w myśli lub szeptem poczynione trzykrotnie. W Magii, Czarodziejstwie, nie ma żadnej dowolności, ponieważ wszystko zostało już z góry określone i uregulowane przez uniwersalne prawo Hermesa o analogii Trzech Światów. Ryty magiczne są ustanowione przez wiedzę z góry, i nie podlegają dowolnej aranżacji wedle własnego "widzimisię". Niewiedzący, profan, który nie zna Potrójnej Mocy, podlega tajemniczej fascynacji Magią, Czarodziejstwem. Rytuały Magii, jeśli są realizowane z przekonaniem, wiarą i ufnością, nie pozostają bez rzeczywistych rezultatów. Jeśli nie ma rezultatów, szukający magicznej Mocy najpewniej popełniają jakieś rażące błędy, wykazują się poważnymi niedociągnięciami lub zachowują się w sposób bluźnierczy, defemacyjny, profanujący, insynuujący. 

Magowie i Czarodzieje - Zawsze z Rytualnym Ogniem

(5) Po każdej magicznej operacji musi nastąpić okres ciszy, spokoju i odpoczynku trwający tyle ile ona sama i wypełniony pewnymi rozrywkami o wprost przeciwnymi charakterowi i obiektowi poprzedniego działania. Bezustannie walczyć przeciwko Naturze, Przyrodzie, po to tylko, by ją zwyciężyć i opanować, znaczy tyle, co swój rozsądek i całe swoje życie postawić na jedną kartę. Niewiedzący często dziwią się, że w działaniu swoim dochodzą do wyników przeciwnych ich zamierzeniom, bowiem nie wiedzą, jak swe działania zmieniać i krzyżować. Chce taka osoba przykładowo zaczarować, a tymczasem sama staje się chora i nieszczęśliwa. Chce być osobnikiem kochanym, a tymczasem wpada w fatalną namiętność przez kobiety, które się z niego naśmiewają. Chce robić złoto (dobro), a tymczasem traci swoje ostatnie zasoby (środki). Kara takiego Maga, Czarodzieja, jest wieczna jak kara Tantala - woda (energia) umyka mu, gdy tylko zechce jej zaczerpnąć, podobnież traci siły witalne i zasoby energetyczne, moce psychiczne. Mag jak i Czarodziej nie może być zmęczony ani wyczerpany, a do wszelkich operacji magicznych zawsze przystępuje zrównoważony, wyciszony i wypoczęty, jako pełnia harmonii i zgodności. 

(6) Człowiek wtajemniczony, jest mapą Natury, Przyrody, trzymaną przez nią na łańcuchu, a Natura, Przyroda, zezwala naśladować jej postępowania i czyny jej boskiej Mistrzyni oraz naśladować wieczne, nieprzemijające wzory. Zmienne zastosowanie przeciwstawnych sił Natury, Przyrody, ciepła po zimnie, łagodności po surowości, sympatii po antypatii, jest Tajemnicą wieczystego ruchu i przedłużeniem Mocy. Działać zawsze w jednym tylko kierunku i w ten sam sposób, znaczy jedną z szal wagi obciążyć nadmiernie, a rezultatem tego będzie rychłe zachwianie równowagi. Nieustanne pieszczoty i czułości szybko wywołują przesyt, wstręt i antypatię, podobnie jak stała surowość i oziębłość, rychło oddala od siebie wszelką przychylność. Należy dokładnie zapoznać się z jakościami Żywiołów, Elementów Natury, z kierunkami ich przepływu i kolejnością następowania, zarówno w przeciągu cyklu rocznego jak i dobowego, a także w uwarunkowaniach pomieszczeń oraz całych budowli, w tym świątynnych. Ziemia, Woda, Ogień i Wiatr, z parami przeciwstawnymi Ziemia i Powietrze oraz Woda i Ogień. 

(7) Cała Natura, Przyroda jest męsko-żeńska, dwupłciowa, dwubiegunowa. Całe życie opiera się na wdechu i wydechu, ruchu do środka i na zewnątrz. Ciało ludzkie, podobnie jak cały glob ziemski, podporządkowany jest podwójnemu prawu: prawu przyciągania i odpychania. Sztuka magnetyzowania oraz uzdrawiania polega całkowicie na zastosowaniu tego prawa dwubiegunowości, bipolarności. Największą przeszkodą dla kierowania magnetyzmem jest niewystarczająca wiara (zbyt słaba ufność) albo przeciwstawna wola podmiotu (obiektu) na który Mag oddziałuje. Dwie siły psychiczne, intelekt (myśl) oraz uczucie (emocja), w odwrotnym lecz proporcjonalnym stosunku przeciwstawnej wagi obu tych sił w fizycznym organizmie i otoczeniu tworzą rezultaty, wspierają się i wzmacniają bądź osłabiają i wykluczają. Jeśli skupieniem myślowym coś Mag chce dokonać, siła uczucia, emocji może pokrzyżować jego plany, i odwrotnie, jeśli emocją, uczuciem, próbuje się coś osiągnąć lub przyciągnąć, reakcje myślowe, impulsy intelektu mogą w tym przeszkodzić. Jeśli jedną z sił aktywnie używamy, druga nie powinna nam przeszkadzać lub być zaangażowana we wspomaganie. 

(8) Chcąc zostać Magiem, Czarodziejem, można, a nawet trzeba spełniać religijne zobowiązania płynące z głębi Duszy/Jaźni oraz ze społecznych uwarunkowań, i zrealizować religijne rytuały tego kultu, do którego Mag/ini lub Czarodziej/ka przynależy lub który świadomie wybiera. Ze wszystkich kultów i tradycji religijnych, ten jest najbardziej magiczny, który czyni największą ilość cudów, który poprzez czysto rozumowe podstawy podtrzymuje najbardziej niepojęte dla rozumu misteria, który posiada blask odpowiadający Światłu Bożemu, który czyni cuda ogólnie zrozumiałe i który poprzez wiarę, Boga ucieleśnia i ożywia w człowieku. Taka religia, taki kult, zawsze istnieje, ma cechy religii uniwersalnej, aczkolwiek przejawia się w świecie w różnych epokach pod różnymi nazwami, a cechą charakterystyczną jest uniwersalna prawdziwość i ogromna potencja do pojawiania się zjawisk cudownych oraz mistyczno-magicznych. Magia jest wyższą wiedzą duchową, ezoteryczną i absolutną religią, religią duchową, uniwersalnym religijnym misterium opartym o wszystko to, co jest prawdziwe w każdej ziemskiej religii, o to, co jest religiom wspólne i bardzo podobne, nieomal identyczne. Prawdziwa misteryjna religia, magiczny kult, zawsze wiedzie ludzi na powrót ku duchowym wtajemniczeniom, ku ścieżce mistycznych inicjacji, a także przynosi ludzkości pełnych Światła Duchowego, widzących w Jasnym Świetle, misteryjnych przebudzonych i oświeconych Przewodników Duchowych. 

Magusz/a - Mag/ini w Zapisie Klinowym Perskim

(9) Chcę, pragnę, mogę, zdążam, osiągam, otwieram się dla, przyjmuję, to słowa jakich trzeba kandydującym na Magów i Czarodziejów używać. Mag, Czarodziej, głęboko wewnątrz swej psychiki, wewnątrz podświadomości, aż do głębi Duszy/Jaźni, przekopuje swoje wzorce i schematy funkcjonowania oraz myślenia, tak aby otworzyć wszystkie potencjalne możliwości i dobre kierunki dążeń jakie tylko się pojawią widoczne w Świetle Duszy/Jaźni. Mag/ini zdaje sobie sprawę, że odbiór informacji i inspiracji wymaga stanu pasywnego, a uzdrawianie stanu aktywnego wysyłania energii witalnej, zatem do działań intuicyjnych należy trwać w stanie biernym zaś do uzdrawiania trzeba aktywnie przekazywać fluidy magnetyczne na obiekt jaki jest przedmiotem dzieła magicznego. Nie należy zatracać się w oddzielenie od wnętrza, ani od Duszy/Jaźni, ani od Boga, Wszechducha, od Absolutnego Bytu, Praświatła. Kiedy przychodzimy się uczyć do Mistrza Magów i Czarodziejów, słuchamy i przyjmujemy wiedzę oraz błogosławieństwo. Odbiorczość, stan pasywny, percepcja i wchłanianie są absolutnie konieczną podstawą aby móc rozpocząć naukę i praktykę magiczną. 

(10) Aby przywołać jakiegoś Ducha, Istotę Subtelną, można działać całkowicie samemu, ale aby Ducha zaklinać, musi się mówić do niego w Imieniu i Mocy jakiegoś zrzeszenia, zgromadzenia, wspólnoty czy grupy osób i istot. Dlatego w czasie operacji magicznej wokół Maga zataczany jest krąg hieroglificzny, krąg znaków mocy, którego Magowi w żadnym wypadku nie wolno opuścić przed zakończeniem operacji i odesłaniem Ducha do jego świata, jeśli Mag/ini nie chce utracić swej Mocy. Mag/ini, Czarodziej/ka zawsze należy do grupy lub wspólnoty praktykującej sztuki magiczne, wiedzę okultystyczną (Rzym) czy ezoteryczną (Grecja), a Moc Grupowa oraz Imię Wspólnoty są mocną i stabilną ochroną oraz podstawą skutecznych operacji magicznych. Magowie, Czarodzieje zawsze należeli do znanego Rodu Magów i Czarodziejów, opierając się na Wspólnej Mocy zarówno żyjących jak i dawnych Mędrców oraz Mistrzów, jacy przebywają w światach o wysokiej czystości duchowej i wielkiej boskiej potędze. Natury nie można bezkarnie gwałcić, nie można bezkarnie igrać sobie z nieznanymi i nieobliczalnymi siłami. Nie istnieje magia ateistyczna, magia bez rodowej lub czeladniczej linii przekazu, magia bez wiary w Boga i Bóstwa, gdyż magowie z doświadczenia wiedzą iż Bóg Istnieje, mają tego pewność z doświadczenia i głębokiego wewnętrznego połączenia oraz wzajemnej współpracy z rozmaitymi Bóstwami Nieba. 

(11) Tajemnej wiedzy Magów i Czarodziejów nie wolno rzucać na Ziemię dla węży i skorpionów, dla zwierząt i gadów żyjących na tej Ziemi. Istotom gadzim i zwierzęcym, w postaci człekozwierzy, ludzi bardziej prymitywnych, w tym o mentalności gadziej, psychopatycznej, bez zdolności do uczuć wyższych, nie wolno dawać ani wiedzy ani rytuałów o magicznym zastosowaniu, gdyż zawsze użyją ich do celów niegodziwych i złych. Wiedzy ezoterycznej, okultystycznej ani magicznej, nie ma w miejscach publicznych, które są uczęszczane przez wszystkich ludzi. Wiedza ezoteryczna, okultystyczna i magiczna, zawsze była dostępna w specjalnie dla wtajemniczonych utworzonych bibliotekach hermetycznych, które nie są dostępne dla ogółu ludzi, nawet dla tych, którzy posiadają pewne cząstkowe zdolności psychiczne lub duchowe. Sekrety ezoterycznej i magicznej wiedzy oraz praktyki przekazywane są tym tylko, którzy są Godni, Ludziom Wybranym, którzy mogą być zaproszeni do Mistrza Magów i Czarodziejów na stosowne studia i terminowanie. Istotne rzeczy opanowuje się pamięciowo, odzwierciedla w głębi Duszy/Jaźni i przechowuje w głębokich komnatach serca, bez zapisywania na nośnikach zewnętrznych materialnego planu egzystencji. Magia dawnych tajemnych stowarzyszeń i wspólnot misteryjnych przechowywana jest w tych wspólnotach oraz w ich hermetycznych Świątyniach na subtelnych duchowych planach istnienia w sferach niebios lub subtelnych sferach pilnie strzeżonych przez Wysokie Jasne Duchy. 

--- Magusz Eliphas Levi, Wysoka Magia, Lekcje Magii i Czarodziejstwa 

LINKI: 


II. Drugą część z krótkimi Lekcjami Magii i Czarodziejstwa znajdziesz tutaj



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz