wtorek, 22 czerwca 2021

Praktyka Magii i Czarodziejstwa II

Praktyka Magii i Czarodziejstwa - II - Lekcje 12 - 22 


(12) Dla osiągnięcia magicznej Mocy potrzebne są dwie rzeczy: wyzwolenie się Woli od wszelkich zależności oraz wyćwiczenie się jej we władczym panowaniu. Jeśli przemożna Wola nie wyrwie Duszy/Jaźni spod działania magnetyzmu przeznaczenia (fatum, ananke), to zostanie ona przez tę siłę, która ją wydobyła z Otchłani wchłonięta na powrót i przez potężny prąd światła zaniesiona na powrót do Centralnego Ognia. Istota wszelkiego magicznego dzieła polega na tym, aby się wyzwolić z objęć odwiecznego węża, postawić mu nogę na głowie i poprowadzić tam, gdzie się samemu chce iść. Odyczny albo magnetyczny prąd wytworzony przez łańcuch niewłaściwie kierowanej Woli stwarza tego właśnie złego ducha (demona), którego ewangelia nazywa legionem i który wpędza do morza (świata astralnych ciemności i odmętów) owe wieprze (świnie) z przypowieści. Jest to alegoria głębokiego uwikłania istot przez ślepe siły popędu, które potrafią poruszyć złą wolę i spowodować zejście na błędne drogi. Odurzony, zadurzony zakochaniem, łakomy, skory do gniewu, albo też zgnuśniały Mag lub Czarodziej, jest czymś, co się nawet pomyśleć nie da. Zawsze dobrze i długo chcieć, dążyć do czegoś z tęsknotą, to jest cała tajemnica siły i to jest magiczny arkan, który powoduje, że Mag wart jest dwóch rycerzy, uwalnia ciemiężonych, niszczy złe uroki i klątwy, opiera się nawet najpiękniejszym nimfom (i nimfomankom erotomankom), i nie cofa się przed najdzikszymi zwierzętami (zwierzęcymi i demonicznymi ego). 

Hrabia Rakoczy - Saint Germain - Mistrz Magii i Magów

(13) Wolę można udoskonalić poprzez odpowiednie wychowanie (kształtowanie) i poprzez magiczny ceremoniał (rytuał), podobnie jak poprzez ceremoniał religijny, nie ma na widoku żadnego innego celu, jak tylko ćwiczenie i Woli, Cierpliwości oraz Siły (Mocy) Maga. Natura, Przyroda, jest posłuszna słowom i znakom tego, kto czuje się na tyle silny, aby w ogóle nie wątpić. Leczenie chorób nerwowych (psychosomatycznych) jednym Słowem, jednym chuchnięciem, albo jednym dotknięciem, budzenie z letargu siły, które zdolne są zniszczyć mordercę (złodzieja, oszczercę) czy też zdolność uczynienia się niewidzialnym - wszystko to jest naturalnym działaniem wypromieniowywania albo wstrzymywania Światła subtelnego (eterycznego lub astralnego). Magnetyzujący (energizujący) Mag/ini, czarodziej/ka, musi naturalnemu swemu medium i w następstwie tego - ciału eterycznemu (energetycznemu, pranicznemu), które wiąże  Duszę/Jaźń z organami cielesnymi, rozkazywać; i może on/a powiedzieć materialnemu ciału: śpij!, zaś ciału mentalnemu (syderalnemu): myśl! Wszystkie widzialne rzeczy zmieniają potem swój wygląd, zupełnie jak w wizjach trzeciego oka i głębokich medytacjach. Prawdziwa magnetyczna (energetyczna) Moc musi się obejść bez takich pomocniczych środków, od których można byłoby się uzależnić, w większym lub mniejszym stopniu szkodzących zdrowiu i zaśmiecających umysł (i zmysły).  

(14) Światło eteryczne lub astralne wypromieniowuje się poprzez spojrzenie, głos, przez kciuki oraz przez płaszczyzny dłoni. Muzyka jest potężną siłą pomocniczą dla głosu ludzkiego i stąd właśnie wywodzi się sens powiedzenia "czarodziejski śpiew" (także "zaczarowany flet" etc). Żaden instrument muzyczny nie jest bardziej czarodziejski niż ludzki głos. Okultystyczna filozofia opisuje Wszechmoc Woli i wspomina o istnieniu magnetycznego czynnika. Siedem mistycznych planet odpowiada siedmiu barwom Światła Słońca rozszczepionego pryzmatem oraz siedmiu tonom muzycznej oktawy, siedmiu nutom gamy, solfeża. Przedstawiają również siedem cnót (pozytywne aspekty) jak i siedem grzechów amoralności (negatywne aspekty). Świętość i wieczność uniwersalnej jedności przejawia się w symbolizmie wszystkich po sobie następujących religii świata, które w kolejności powstania ukazują plan podstawowej moralnej, mistycznej i magicznej edukacji ludzkości. Absolutnie prawdziwa laska, różdżka magiczna, musi być wykonana z prostego, dorodnego pędu migdałowego lub leszczynowego, ściętego przed wschodem Słońca albo w momencie rozkwitnięcia drzewa, jednym cięciem magicznego sztyletu (miecza, noża), albo złotego sierpa. Długość magicznej laski (różdżki) nie może przekraczać długości całego ramienia (od dłoni do stawu barkowego). Mag/ini nie może zezwalać na oglądanie lub dotykanie różdżki (laski) przez profanów, inaczej przyrząd magiczny może stracić swoją Moc, zatem skrywa się dobrze narzędzia używane w Magii, w Rytuałach. 

(15) Operacje (działania) magiczne nie dla każdego są bezpieczne, a jeżeli operacjami magicznymi zaczną się zajmować ludzie nie posiadający odpowiedniego fundamentu duchowego w postaci wzniosłego i bezbłędnego rozsądku (rozumu), to przestrzegamy ich, że zajmowanie się tymi sprawami może ich doprowadzić do obłędu (paranoi, psychozy). Operacje magiczne łatwo mogą nadwerężyć system nerwowy lekkomyślnego eksperymentatora i spowodować pośrednio liczne i ciężkie choroby. Gdy wyobraźnia zostanie porażona strachem (lękiem, obawą, fobią, obsesją, natręctwem, awersją, złością, agresją etc) wtedy gwałtowny napływ krwi do mózgu spowodować może głębokie omdlenie, zawroty głowy i nudności, utratę przytomności, a nawet śmierć (udar). Przestrzegamy zatem wszystkich ludzi nerwowych, wewnętrznie niezrównoważonych, kobiety, ludzi młodych wiekiem (dzieci i młodzież) jednym słowem wszystkich, którzy nie nawykli do całkowitego panowania nad samym (samą) sobą, i którzy nie potrafią przezwyciężać uczucia (emocji) strachu, lęków, ataków paniki, niechęci, awersji, agresji etc. Magia nie jest rozrywką na wieczory towarzyskie dla bezmyślnych, pijanych i zaćpanych. Próby magnetyczne (energetyczne) wykonywane w złych warunkach z nieodpowiednimi ludźmi mogą być szkodliwe, wyczerpujące, mogą powodować zamęt w umysłach, a nawet sprowadzać całą posiadaną wiedzę na manowce. Nie igra się bezkarnie z misteriami życia i śmierci! 

Krzyż Magiczny - Równoramienny, Grecki, Chiński - Symbol Szamana i Maga

(16) Nawet najbardziej niezwykłe działania nie są w stanie przekonywać osób z góry nastawionych sceptycznie do magii, uzdrawiania eterycznego ani do materializacji. Sceptycyzm to rodzaj obłędu u wielu osób opartego na chorobliwej podejrzliwości, która jest cechą paranoiczną. Zasadą jest aby nie chwalić się nigdy dziełem jakiego dokonaliśmy, nawet gdyby udało się wskrzesić umarłego lub zmaterializować sztabkę złota. Społeczność magiczną i magów chronimy także przed represjami i prześladowaniami ze strony chorobliwie sceptycznych i wrogo nastawionych do magii osób! Mistrzowie prawdziwej wysokiej Magii od zawsze nakazują chorym, których uleczyli, aby milczeli i nie rozgłaszali o tym nikomu, co pozwala lepiej dbać o ich zdrowie i dokończyć magiczne dzieło. Wszyscy magowie, którzy wychodzą do ludzi ze swymi dziełami otwarcie, umierają nagłą śmiercią, zwykle przedwczesną, nawet na choroby proste do leczenia. Nachalne próby przekonywania tych, co są sceptyczni często kończą się także samobójstwami, w tym u znanych i sławnych adeptów magii. Mag zatem jak pustelnik, zwykle musi żyć w pewnym odosobnieniu, jak pustelnik, symbolicznie szczelnie owinięty w mistyczny płaszcz ochronny, spowity magiczną szatą. Mag się nie izoluje od ludzi, ale ludzie, nawet znajomi nie wiedzą gdzie dokładnie przebywa ani czym się zajmuje. Magowie mają czasem nawet wielu Przyjaciół, ale zawsze starannie dobranych i wyselekcjonowanych. 

(17) Magia nie jest zawodem ani rzemiosłem, a każdy Mag i każda Magini powinni mieć jakiś dobrze wyuczony zawód w którym są specjalistami. Aby można było się poświęcić okultyzmowi i magii, szczególnie magii ceremonialnej, magii wysokiej i najwyższej, należy się wyzbyć wszelkich przesądów i zabobonów oraz wszelakich uprzedzeń (niechęci, awersji). Mag nie może także być osobą opętaną fobiami lub obsesjami, awersjami ani agresywnymi niechęciami. Jakaś rasowa niechęć czy uprzedzenie do Żydów, Rosjan, Żółtków, Ciapatych czy Szwedów albo fobia lękowa na pająki, wirusy, bakterie lub inne zwierzątka jest chorobą wykluczającą, która pokazuje, że osoba nie nadaje się do praktyki Magii. Na dobry początek adept/ka Magii musi przygotować sobie magiczne laboratorium, magiczny gabinet, pracownię, miejsce niedostępne dla osób postronnych, takie w którym nie mają miejsca niespodziewane wizyty, zaskoczenia, niezręczne sytuacje, ani jakieś przeszkadzające sytuacje. O wszystkie potrzebne akcesoria i sprzęty adept/ka Magii musi się samodzielnie postarać lub wykonać je we własnym zakresie. Słusznym jest także samodzielne zbieranie i suszenie ziół które służą w rytuałach magicznych. Mag/ini musi znać rytmy planetarne, w tym szczególnie Rytm Dwóch Magicznych Świateł, wzajemnych aspektów Słońca i Księżyca oraz Węzłów Księżycowych (Głowa i Ogon Smoka), i Punktu Ciemnego Księżyca, a wszystkie operacje magiczne muszą być wykonywane w harmonii i zgodzie z tymi rytmami. 

(18) Ludzkie namiętności i emocje często wywołują przeciwstawne efekty, całkiem przeciwstawne i zgubne dla pierwotnych zamierzeń i intencji. Przesadna miłość budzi antypatię i niechęć, ślepa nienawiść (awersja) sprowadza samoukaranie czyli wypadki i nieszczęścia. Pycha, buta, chełpliwość prowadzi do największych życiowych upokorzeń i spektakularnych porażek w działaniach magicznych. Magowie i Czarodzieje muszą być łagodni i spokojni od głębi wnętrza, wtedy będą zręczniejsi i bardziej rozumni oraz obdarzeni spełnianiem życzeń i realizacją dzieł magicznych. Mag/ini jest panem/panią, a pan na włościach nie musi się mścić w sensie potocznym, nie musi zionąć chęcią zemsty, ponieważ ma prawo ukarać tych, którzy wyrządzili jakąś szkodę naruszając jego włości, obszar panowania i wpływu. Prawo do karania szkodników i złoczyńców jest częścią władzy magicznej i musi być realizowane z rozsądnym i rozumnym namysłem, w całkowitym spokoju, nigdy w emocjach, lęku czy złości. Jeżeli Mag/ini realizuje prawo do ukarania kogoś, to spełnia jedynie swój obowiązek, a spełniając swój obowiązek musi być osobą nieubłaganą jak sama Sprawiedliwość, Bogini Temida z wagą sprawiedliwości w jednym ręku, a mieczem w drugim. 

(19) Kto szczerze i ufnie, z wielką wiarą, pragnie poświęcić się sprawom okultnym i działaniom magicznym, niechaj codziennie praktykuje pewne umiarkowane ćwiczenia, wystrzega się imprezowania i przesiadywania po nocach bez bardzo ważnych powodów, a także, niech ogólnie prowadzi zdrowy i regularny tryb życia. Niech unika wszelkich promieniowań wywołanych procesami rozkładowymi (gnilnymi), w tym cieków wodnych, niech unika nawet sąsiedztwa złej i zepsutej wody, niech unika ciężkostrawnych i nieczystych potraw, chociażby takich jak czernina (zupa z krwi) lub kaszanka. Niechaj każdego dnia oderwie się trochę od spraw okultnych i magicznych poświęcając swój czas na rzeczy artystyczne, rzemieślnicze, na pracę zawodową lub zwyczajne czynności jak sprzątanie czy gotowanie jedzenia. Zbytnia koncentracja na magicznych celach często powoduje trudności w ich osiąganiu. Mag/ini nie może wykonywać rytuałów ani operacji magicznych kiedy jest w stanie choroby, niedyspozycji, także menstruacyjnej (w czasie upływu krwi z organizmu). Ceremonie magiczne oraz znaki stosowane w celach magicznych należy zawsze rozwijać i coraz bardziej zgłębiać, nigdy nie upraszczać ani nie porzucać, aż staną się oczywistym nawykiem Potęgi Woli. 

Bogini Magii Hakate Thea - Małżonka Hermesa Trismegistosa

(20) Kolejne dni tygodnia poświęcone są Duchom Planet, niedziela jest dniem Słońca (Helios, Apollon, Sol Invictus), a poniedziałek dniem Księżyca (Selene, Luna), wtorek dniem Marsa (Ares), a środa dniem Merkurego (Hermes), czwartek dniem Jowisza (Zeus), piątek dniem Wenus (Afrodyta), a sobota dniem Saturna (Kronos). Rytuały i operacje magiczne wykonujemy zgodnie z energią i wpływem Ducha Planety władającym danym dniem, a także danymi godzinami. Cała każda doba opiera się na astrologiczno-magicznym podziale na godziny planetarne. Pierwsza Hora, godzina dnia od momentu wschodu Słońca jest godziną planetarną dnia czyli godziną Ducha Planety jaki włada danym dniem, a pozostałe godziny aż do następnego wschodu Słońca następują wedle kolejności: Saturn, Jowisz, Mars, Słońce, Wenus, Merkury, Księżyc, po czym cykl rozpoczyna się od początku. Każdy człowiek urodził się w okresie Hory (Godziny) panowania jednej z astrologicznych Siedmiu Planet i jednym z podstawowych obowiązków adeptów ścieżki magicznej jest poznanie planety godziny swego urodzenia. Adept/ka Magii poznaje także podstawową kosmiczną Triadę (Trójcę) swojego horoskopu i wpływu, zatem znak Zodiaku w jakim jest Ascendent, znak w którym jest Księżyc oraz znak w którym jest Słońce w czasie narodzin aspirującej do poznania okultyzmu i magii Duszy/Jaźni. 

(21) Wiedzę okultystyczną (ezoteryczną) i magiczną zdobywa się poprzez Wtajemniczenia oraz dochowywanie Milczenia. Misteria Wtajemniczeń to oznaka ścieżki praktyk i dzieł magicznych. Ludzie, którzy panują nad sobą, swoim umysłem i emocjami oraz namiętnościami, łatwo stają się Mistrzami ponad innymi Duszami/Jaźniami. Aby poddać się skutecznie nauce i praktyce okultnej oraz magicznej, trzeba żyć z innymi we wspólnocie dążeń i ideałów. Dojść do wspólnoty okultnej i magicznej można tylko poprzez uniwersalną religię opartą na zasadach objawienia, inteligencji duchowej i oświeconego rozumu. Wszystkie formy religijne zaczynają chylić się ku upadkowi, jeśli tylko wygasa w nich Wtajemniczenie i uniwersalne pojęcie Duchowej Hierarchii. Religie upadają na skutek zdrady, niemoralności, zaniechania nauk duchowo-mistycznych, zapomnienia świętych misteriów, a właściwie ich głębokich metafizycznych znaczeń. Przedmiot starożytnych Wtajemniczeń mistyczno-magicznych nazywany jest Sztuką Królewską lub Ścieżką Królewską albo Kapłańską. Dawne okultystyczne i hermetyczne oraz magiczne stowarzyszenia zawsze były faktycznie szkołą duchową kapłanów i szkołą władców, królów-mędrców. Tam gdzie upada okultystyczno-magiczna Hierarchia, upada zarówno Religia, Magia jak i Kapłaństwo, gdyż brak nawet skutecznej modlitwy o uzdrowienie, egzorcyzmowanie (oczyszczenie od złych duchów) lub wstawienniczej w trudnych sprawach. 

(22) Hierarchiczny Łańcuch Magicznego Przekazu powstaje poprzez Mowę, Słowo, poprzez przekaz okultnych nauk z ust Mistrza do uszu uczniów i uczennic, poprzez mistyczno-magiczne Znaki i Symbole oraz ich ożywianie z pomocą prądów energetycznych, a także poprzez Dotyk, w tym rytuały inicjacyjne lub konsolidacyjne. Mistyczno-magiczne Święte Tańce często są rytuałami konsolidacyjnymi, które zawierają magiczną muzykę, recytowane słowa oraz ruchy symboliczne. Pewną formą mistyczno-magicznego tańca jest konsolidacja poprzez procesję lub podróż do świątyni. Znak dłoni z równo rozczapierzonymi palcami od zawsze jest jednym ze znaków rozpoznawczych osób zajmujących się sprawami okultystycznymi i magią, chociażby we wspólnocie orficko-pitagorejskiej oraz w braterskim zakonie mitraickim. Wśród perskich szkół magicznych, każdy poziom inicjacji wtajemniczonych zawierał charakterystyczne słowa klucze oraz symbole będące znakami magicznymi. Kto nie znał, ten nie posiadał haseł do weryfikowania swojego poziomu wtajemniczenia. Magiczny łańcuch duchowego przekazu w dawnej Grecji i Egipcie, w sumie na Bliskim Wschodzie, a także w łacińskiej Europie, pochodzi od Hermesa Trismegistosa (Henocha) oraz Jego małżonki Bogini Hekate. 

--- Magusz Eliphas Levi, Wysoka Magia, Lekcje Magii i Czarodziejstwa (12-22) 

LINKI: 


I. Pierwsza część Lekcji Magii i Czarodziejstwa (Lekcje 1-11): 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz